Itsepuolustus & turvallisuus

Love ry tekee käytännön työtä väkivallan kokijoiden voimaannuttamiseksi ja arkipäivän turvallisuuden parantamiseksi. Love ry on luonut turvallisuus- ja toimintaohjeet tavallisimpiin uhkatilanteisiin. Turvallisuusneuvoja annetaan myös sähköpostitse, ja tarvittaessa neuvotaan ammatillisen turvallisuusavun piiriin. Pääkaupunkiseudulla Love ry järjestää Naisten itsepuolustuskursseja yhteistyössä Espoon Krav Maga ry:n ja Prime Fighters ry:n kanssa.

Itsepuolustustaktiikaksi on valittu Krav Maga sen suoraviivaisuuden ja käytännönläheisyyden takia. Aggressivisen ja nopean toiminnan kautta  kautta myös pienempi ja heikompi osapuoli pystyy puolustamaan itseään tehokkaasti. Lisäksi itsepuolustusharjoittelu on yksi keino käydä traumaattisia muistoja päin turvallisissa oloissa ja näin ottaa ahdistavat muistot ja kokemukset haltuun. Miehille ei toistaiseksi järjestetä erikseen omia itsepuolustuskursseja Love ry:n toimesta, koska kaupallista tarjontaa on paljon.

Seuraava Naisten itsepuolustuskurssi kesäkuussa Herttoniemessä Helsingissä

Keskustelussa mm:

- Onko lyöminen milloinkaan sallittua?

- Miksi kaksikymmentä rikollista valitsi aina samat uhrit?

- Kannattaako raiskaajaa vastaan taistella?

- Mikä saa toipumaan väkivallasta nopeammin?

- Voiko nainen pärjätä satakiloiselle mieshyökkääjälle?

- Mitä laki sanoo hätävarjelusta?

Seuraava Love ry:n järjestämä Naisten itsepuolustuskurssi on 9.6. klo 13-17 Helsingissä, Prime Fightersin tiloissa, osoite ks. alla. Kurssi sopii kaikille yli 16-vuotiaille naisille. Osallistumismaksu 40 eur. Kurssin vetää Prime Fightersin pääkouluttaja Tommi Nyström.

Prime Fighters
Sahaajankatu 11
Vain 300 m Siilitien Metrolta!

Ilmoittautumiset ja lisätietoja: naistenipespoo@gmail.com!

Lue lisää kouluttajasta: http://www.hs.fi/elama/Kuka+auttaa+jos+ex-puoliso+vainoaa+/a1355024130587

"Tyrmäävän pätevä kurssi, joka tekniikan lisäksi nyrjäyttää kohti oikeampia ajatusmalleja."

"Eniten pidin kurssissa taktisesta puolesta: Milloin kannattaa lähteä karkuun, milloin puolustautua? Miten ehkäistä väkivaltatilanteita omalla käytöksellään niin, ettei joudu uhriksi? Miten rikollinen ajattelee, ts. miten valitsee uhrinsa? Miten itse voi näyttää siltä, ettei joudu uhriksi? Miten voin ohjeistaa lapsiani toimimaan niin, etteivät joudu uhriksi? Myös väkivallan vyöhykkeet väreinä valkoisesta mustaan auttoi jäsentämään ajattelua ja olemaan hereillä, myös kotona ja töissä. Kurssilta sain myös kimmokkeen alkaa harrastamaan itsepuolustusta, joka on paras tae omaan turvallisuuteen. En tarvitse hälyttimiä tai pelkoa, vaan tervettä järkeä ja kun oma kroppa on mukana, on olo turvallinen. En myöskään enää hakeudu vahingossa riskitilanteisiin, vaan osaan ennakoida ja toimia turvallisuuden kannalta järkevästi."

"Paljon kiitoksia kurssista! Oli tosi mielenkiintoista ja varmasti hyödyllistä tietoa. Hyvä hinta/laatusuhde. Minusta oli tosi kivaa siellä kurssilla kuulla esim. että
itseä saa ja pitää puolustaa. Se pääsee usein meiltä naisilta unohtumaan kun haluamme kovasti olla 'kilttejä tyttöjä'."